.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صادرات کالا از گمرکات مازندران ۳۵ درصد رشد یافت
ناظر گمرکات مازندران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی صادرات از گمرکات استان، مجموع تجارت خارجی استان را در سال جاری یک میلیون و۵۶۶ هزار تن ذکر کرد.

به گزارش شمال نیوز، علی یوسفی منش شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به رشد ۳۵ درصدی صادرات از گمرکات استان اظهار داشت: مجموع تجارت خارجی گمرکات مازندران در پنج ماهه نخست سال‌جاری به یک میلیون و ۵۶۶ هزار تن به ارزش ۶۱۴ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۶ درصد و از حیث ارزش ۴۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات مازندران افزود: در پنج ماهه نخست سال‌جاری همچنین یک میلیون و ۲۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۷ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ از لحاظ وزن ۱۷ درصد و از حیث ارزش ۵۰ درصد رشد داشت.

ناظر گمرکات مازندران پنج مقصد اول کالاهای صادراتی گمرکات مازندران را عراق با ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۴۲ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار، روسیه با ۱۰۳ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیون و ۹۵۷ هزار دلار، قزاقستان با ۸۹ هزار تن به ارزش ۷ میلیون و۴۲۴ دلار، ترکمنستان با ۸۵ هزار تن به ارزش ۷ میلیون و۳۷۷ هزار دلار و رومانی با ۲ هزار و ۹۴ تن به ارزش ۳ میلیون و۹۴ هزار دلار برشمرد.

وی گفت: ۱۰ قلم عمده صادراتی گمرکات مازندران را در این مدت سیمان، مواد معدنی، نفت خام، فرآورده‌های لبنی، چوب و اشیا چوبی، مواد پلاستیکی، فرآورده‌های گوناگون خوراکی، کاغذ، آب میوه و کیوی تشکیل داده است.

مدیرکل گمرک نوشهر همچنین پنج کشور عمده مبدأ واردات کالا از گمرکات مازندران را روسیه با ۴۳۲ هزار و ۵۹۸ تن به ارزش ۱۸۷ میلیون و۷۳۴ دلار، امارات متحده عربی با ۲۷۷ هزار و۹۳۳ تن به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار، قزاقستان ۳۹ ۲۵۶ هزار و ۹۷۳ تن به ارزش ۸۷ میلیون و۸۳۱ هزار دلار، ترکیه با ۷۹ هزار تن به ارزش ۴۱ میلیون دلار و انگلستان با ۶۹۲ هزار تن به ارزش ۱۷ میلیون دلار اعلام کرد.

وی گفت: ۱۰ قلم عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران در ۵ ماهه ۱۴۰۰ شامل جو دامی، ذرت دامی، گندم، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، کک نفتی، چوب، دانه‌های روغنی، ماشین آلات و اجزا آن، روغن پایه و کاغذ بوده است.

یوسفی منش با اشاره به تداوم رشد ترانزیت خارجی کالا از گمرکات استان مازندران، اظهار داشت: در پنج ماهه نخست سال‌جاری ۵۶ هزار تن کالا به ارزش ۵۶ میلیون دلار از خاک مازندران ترانزیت خارجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.